Udlandsophold og sprog: En spørgeskemaundersøgelse på Københavns Universitet om studerendes behov for og erfaringer med sprog i relation til udlandsophold fra studieåret 2013/2014.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

Standard

Udlandsophold og sprog : En spørgeskemaundersøgelse på Københavns Universitet om studerendes behov for og erfaringer med sprog i relation til udlandsophold fra studieåret 2013/2014. / Kirilova, Marta; Schou, Karsten.

2015. 45 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

Harvard

Kirilova, M & Schou, K 2015, Udlandsophold og sprog: En spørgeskemaundersøgelse på Københavns Universitet om studerendes behov for og erfaringer med sprog i relation til udlandsophold fra studieåret 2013/2014.

APA

Kirilova, M., & Schou, K. (2015). Udlandsophold og sprog: En spørgeskemaundersøgelse på Københavns Universitet om studerendes behov for og erfaringer med sprog i relation til udlandsophold fra studieåret 2013/2014.

Vancouver

Kirilova M, Schou K. Udlandsophold og sprog: En spørgeskemaundersøgelse på Københavns Universitet om studerendes behov for og erfaringer med sprog i relation til udlandsophold fra studieåret 2013/2014. 2015. 45 s.

Author

Kirilova, Marta ; Schou, Karsten. / Udlandsophold og sprog : En spørgeskemaundersøgelse på Københavns Universitet om studerendes behov for og erfaringer med sprog i relation til udlandsophold fra studieåret 2013/2014. 2015. 45 s.

Bibtex

@book{677d00c43e4943f58691175f113fabbb,
title = "Udlandsophold og sprog: En sp{\o}rgeskemaunders{\o}gelse p{\aa} K{\o}benhavns Universitet om studerendes behov for og erfaringer med sprog i relation til udlandsophold fra studie{\aa}ret 2013/2014.",
abstract = "Unders{\o}gelsen Udlandsophold og sprog er igangsat som en del af K{\o}benhavns Universitets (KU) sprogstrategiske satsning, der i perioden 2013-2018 gennemf{\o}res som et forskningsunderst{\o}ttet udviklingsprojekt, der skal f{\o}re til styrkelse af fremmedsprogskompetencerne hos studerende bredt p{\aa} universitetet. Det foruds{\ae}tter en behovsafd{\ae}kning, der omfatter dels dialog med lokal uddannelsesledelse fagmilj{\o}er og centrale enheder, og dels afgr{\ae}nsede unders{\o}gelser i form af sp{\o}rgeskema­unders{\o}gelser og fokusgruppeinterview. Denne f{\o}rste unders{\o}gelse under projektet retter sig konkret mod KU-studerende, der har v{\ae}ret p{\aa} udlandsophold i perioden 2013-2014. Form{\aa}let er at finde frem til de studerendes holdninger til og behov for sprogkompetencer i forskellige situationer og kontekster. Formen er en sp{\o}rgeskemaunders{\o}gelse, der sp{\o}rger om respondenternes alder, k{\o}n, studietilknytning og studieniveau. Der er sp{\o}rgsm{\aa}l til deltagelse i sprogkurser, generelle sp{\o}rgsm{\aa}l til sprogbrug under udlandsopholdet samt {\aa}bne sp{\o}rgsm{\aa}l om konkrete udfordringer ved brug af fremmedsprog. Sp{\o}rgeskemaet er udsendt til 907 studerende, og 434 har valgt at deltage i unders{\o}gelsen, hvilket giver en svarprocent p{\aa} 47,8 %. Fordelingen af respondenter svarer generelt til fordelingen af KU-studerende p{\aa} en r{\ae}kke parametre s{\aa}som alder, k{\o}n og uddannelsesniveau.",
author = "Marta Kirilova and Karsten Schou",
year = "2015",
language = "Dansk",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Udlandsophold og sprog

T2 - En spørgeskemaundersøgelse på Københavns Universitet om studerendes behov for og erfaringer med sprog i relation til udlandsophold fra studieåret 2013/2014.

AU - Kirilova, Marta

AU - Schou, Karsten

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Undersøgelsen Udlandsophold og sprog er igangsat som en del af Københavns Universitets (KU) sprogstrategiske satsning, der i perioden 2013-2018 gennemføres som et forskningsunderstøttet udviklingsprojekt, der skal føre til styrkelse af fremmedsprogskompetencerne hos studerende bredt på universitetet. Det forudsætter en behovsafdækning, der omfatter dels dialog med lokal uddannelsesledelse fagmiljøer og centrale enheder, og dels afgrænsede undersøgelser i form af spørgeskema­undersøgelser og fokusgruppeinterview. Denne første undersøgelse under projektet retter sig konkret mod KU-studerende, der har været på udlandsophold i perioden 2013-2014. Formålet er at finde frem til de studerendes holdninger til og behov for sprogkompetencer i forskellige situationer og kontekster. Formen er en spørgeskemaundersøgelse, der spørger om respondenternes alder, køn, studietilknytning og studieniveau. Der er spørgsmål til deltagelse i sprogkurser, generelle spørgsmål til sprogbrug under udlandsopholdet samt åbne spørgsmål om konkrete udfordringer ved brug af fremmedsprog. Spørgeskemaet er udsendt til 907 studerende, og 434 har valgt at deltage i undersøgelsen, hvilket giver en svarprocent på 47,8 %. Fordelingen af respondenter svarer generelt til fordelingen af KU-studerende på en række parametre såsom alder, køn og uddannelsesniveau.

AB - Undersøgelsen Udlandsophold og sprog er igangsat som en del af Københavns Universitets (KU) sprogstrategiske satsning, der i perioden 2013-2018 gennemføres som et forskningsunderstøttet udviklingsprojekt, der skal føre til styrkelse af fremmedsprogskompetencerne hos studerende bredt på universitetet. Det forudsætter en behovsafdækning, der omfatter dels dialog med lokal uddannelsesledelse fagmiljøer og centrale enheder, og dels afgrænsede undersøgelser i form af spørgeskema­undersøgelser og fokusgruppeinterview. Denne første undersøgelse under projektet retter sig konkret mod KU-studerende, der har været på udlandsophold i perioden 2013-2014. Formålet er at finde frem til de studerendes holdninger til og behov for sprogkompetencer i forskellige situationer og kontekster. Formen er en spørgeskemaundersøgelse, der spørger om respondenternes alder, køn, studietilknytning og studieniveau. Der er spørgsmål til deltagelse i sprogkurser, generelle spørgsmål til sprogbrug under udlandsopholdet samt åbne spørgsmål om konkrete udfordringer ved brug af fremmedsprog. Spørgeskemaet er udsendt til 907 studerende, og 434 har valgt at deltage i undersøgelsen, hvilket giver en svarprocent på 47,8 %. Fordelingen af respondenter svarer generelt til fordelingen af KU-studerende på en række parametre såsom alder, køn og uddannelsesniveau.

M3 - Rapport

BT - Udlandsophold og sprog

ER -

ID: 137761069