Anne Holmen

Anne Holmen

Director of centre, professor, Professor, director


  1. Published

    "Being Bilingual Means Being a Foreigner": Categorizing Linguistic Diversity among Students in Danish Higher Education

    Holmen, Anne, 2014, In : Hermes. 53, p. 11-24

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  2. Published

    Additive Language Pedagogy: Aligning a Learner-Centered Approach with Student Diversity

    Holmen, Anne, 2018, In : International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education. 3, p. 1-9 9 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  3. Afrapportering til Aarhus Kommunale Skolevæsen: Afsluttende rapport

    Horst, C. & Holmen, Anne, 2006, København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag. 7 p.

    Research output: Book/ReportReportResearch

  4. Afrapportering til Aarhus Kommunale Skolevæsen

    Holmen, Anne & Horst, C., 2004, København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag. 11 p.

    Research output: Book/ReportReportResearch

  5. Andetsprogspædagogik

    Holmen, Anne, 2006, Encyklopædiens Supplementsbind.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

  6. Aspekter af dansk som andetsprog

    Holmen, Anne, 2002, Fremmedsprog i den danske skole. Kroghs Forlag

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

  7. At tage udgangspunkt i alle børns forudsætninger: Om brug af minoritetsbørns modersmål i pædagogik og læring

    Holmen, Anne, 2008, Modersmåls- og tosproget undervisning.: Myter, realitet og konsensus?. Timm, L. (ed.). Uddannelsesnetværket, p. 25-34

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingArticle in proceedingsResearch

  8. Published

    At tage udgangspunkt i det kendte: Om brug af modersmålet ved tilegnelsen af et nyt sprog

    Holmen, Anne, 2011, In : Sprogforum. 51, p. 47-55

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  9. At udvikle tale- og lyttefærdighed gennem samtaler

    Møller Daugaard, L. & Holmen, Anne, 2004, Med språklige minoriteter i klassen: Andrespråkslæring og andrespråksundervisning. Oslo: Cappelen Damm Akademisk

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

  10. At udvikle tale- og lyttefærdighed på andetsproget gennem samtaler

    Holmen, Anne & Møller Daugaard, L., 2008, Med språklige minoriteter i klassen: språklige og faglige utfordringer. Selj, E. & Ryen, E. (eds.). 2. rev. ed. Oslo: Cappelen Damm Akademisk, p. 47-66

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...13 Next

ID: 33666627