Anne Holmen

Anne Holmen

Director of centre, professor, Professor, director


  1. Published

    "Being Bilingual Means Being a Foreigner" : Categorizing Linguistic Diversity among Students in Danish Higher Education. / Holmen, Anne.

    In: Hermes, Vol. 53, 2014, p. 11-24.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  2. Published

    Additive Language Pedagogy: Aligning a Learner-Centered Approach with Student Diversity. / Holmen, Anne.

    In: International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education, Vol. 3, 2018, p. 1-9.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  3. Afrapportering til Aarhus Kommunale Skolevæsen : Afsluttende rapport. / Horst, Christian; Holmen, Anne.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2006. 7 p.

    Research output: Book/ReportReportResearch

  4. Afrapportering til Aarhus Kommunale Skolevæsen. / Holmen, Anne; Horst, Christian.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2004. 11 p.

    Research output: Book/ReportReportResearch

  5. Andetsprogspædagogik. / Holmen, Anne.

    Encyklopædiens Supplementsbind. 2006.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

  6. Aspekter af dansk som andetsprog. / Holmen, Anne.

    Fremmedsprog i den danske skole. Kroghs Forlag, 2002.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

  7. At tage udgangspunkt i alle børns forudsætninger : Om brug af minoritetsbørns modersmål i pædagogik og læring. / Holmen, Anne.

    Modersmåls- og tosproget undervisning.: Myter, realitet og konsensus?. ed. / Lene Timm. Uddannelsesnetværket, 2008. p. 25-34.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingArticle in proceedingsResearch

  8. Published

    At tage udgangspunkt i det kendte : Om brug af modersmålet ved tilegnelsen af et nyt sprog. / Holmen, Anne.

    In: Sprogforum, Vol. 51, 2011, p. 47-55.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

  9. At udvikle tale- og lyttefærdighed gennem samtaler. / Møller Daugaard, L.; Holmen, Anne.

    Med språklige minoriteter i klassen: Andrespråkslæring og andrespråksundervisning. Oslo : Cappelen Damm Akademisk, 2004.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

  10. At udvikle tale- og lyttefærdighed på andetsproget gennem samtaler. / Holmen, Anne; Møller Daugaard, Line.

    Med språklige minoriteter i klassen: språklige og faglige utfordringer. ed. / Elisabeth Selj; Else Ryen. 2. rev. ed. Oslo : Cappelen Damm Akademisk, 2008. p. 47-66.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...12 Next

ID: 33666627