Petra Daryai-Hansen

Petra Daryai-Hansen

Associate Professor - Promotion Programme


  1. 2020
  2. Published

    CLIL LOTE transitions: A complex and innovative project – and a questionnaire

    Daryai-Hansen, Petra, 2020

    Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationCommunication

  3. Published

    CLIL, Languages Other than English (LOTE), successful transitions: a first web-based expert meeting

    Daryai-Hansen, Petra, 2020, 1 p.

    Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationCommunication

  4. Published

    Det gode brobygningsarbejde: fem centrale niveauer

    Daryai-Hansen, Petra, 2020, Tænketanken om Sprog – Styrk fremmedsprogene i gymnasiet . København: Gymnasieskolernes Lærerforening, p. 36-39 4 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

  5. Published

    EMILE LOTE transitions : un projet complexe et innovant – et un questionnaire

    Daryai-Hansen, Petra, 2020

    Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationCommunication

  6. Published

    EMILE, les autres langues que l’anglais, les transitions réussies : une première réunion d’experts en ligne

    Daryai-Hansen, Petra, 2020

    Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationCommunication

  7. Published

    Flersprogethedsdidaktik: Minoritets- og majoritetselevers sproglige opmærksomhed på tværs af uddannelsesniveauer

    Daryai-Hansen, Petra, Drachmann, Natascha & Krogager Andersen, L., 2020, In: Sproglaereren. 2020, 3, p. 42-45 4 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

  8. Published

    Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – centrale resultater med fokus på ungdomsuddannelserne

    Daryai-Hansen, Petra & Hermann, M., 2020, In: Wissenswert. 42, p. 8-17

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

  9. Published

    Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – opsummering af undersøgelsens centrale resultater: Et projekt støttet af Det Nationale Center for Fremmedsprog

    Daryai-Hansen, Petra, Fischer-Rasmussen, A., Fenyvesi, K., Gebauer , M., Gorbahn, K., Hansen , C., Hermann, M., Lauta, K., Rannestad, A. K. S., Schepers, C. & Vinther , P., 2020, København: Institut for Engelsk, Germansk og Romansk, Københavns Universitet. 5 p.

    Research output: Book/ReportReportResearch

  10. Published

    Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – udfoldet opsummering af undersøgelsens centrale resultater

    Daryai-Hansen, Petra, 2020, Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – opsummering af undersøgelsens centrale resultater. Et projekt støttet af Det Nationale Center for Fremmedsprog. Daryai-Hansen, P., Fischer-Rasmussen, A-M., Fenyvesi, K., Gebauer, M., Gorbahn, K., Hansen, C., Hermann, M., Lauta, K., Rannestad, A. K. S., Schepers, C. & Vinther, P. (eds.). København: Institut for Engelsk, Germansk og Romansk, Københavns Universitet, 11 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingReport chapterResearch

  11. Published

    Vor welchen Herausforderungen steht der frühe DaF-Unterricht im dänischen Grenzland? Eine Lehrerstudie im Rahmen der dänischen Lehrerfortbildung.

    Aarøe, K. M. & Daryai-Hansen, Petra, 2020, In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht. 25, 1, p. 757-782 25 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Previous 1 2 Next

ID: 131853010