2. oktober 2018

Besøg fra Centro linguistico di Ateneo, Universitetet i Padova

Gillian Davies fra Centro linguistico di Ateneo (CLA) ved universitetet i Padova gæstede CIP i uge 37. Gillian var her på en Erasmus staff exchange aftale i fem dage. Til dagligt arbejder Gillian med sprog - i særdeleshed engelsk - i en akademisk kontekst. Eksempelvis underviser Gillian på et kursus i akademisk engelsk for ph.d.-studerende samt vejleder undervisere om engelsk til undervisningsbrug.

Hun var meget interesseret i at høre nærmere om de aktiviteter vi arbejder med på CIP. Ugen bød på samtaler med undervisere og administration på CIP, observation af undervisning og en præsentation af aktiviteter, struktur og CLA’s roller på universitetet i Padova. Besøget var ganske udbytterigt for begge parter. Det var det andet besøg på CIP fra CLA i år. Når rammen og muligheden tilbyder sig, vil CIP og CLA holde kontakten ved lige og dele inspiration til kurser og andre sprogrelaterede tiltag.

Gillian Davies på CIP