15. maj 2018

Besøg fra Fudan University

Den 7. og 8. maj 2018 havde CIP besøg fra Universitetet i Fudan (Shanghai).

Over to dage blev der udvekslet erfaringer og viden på tværs af kontekster.

Centerleder for CIP Anne Holmen var vært for arrangementet. Hun beskriver udbyttet af seminardagene således:
Jeg blev positivt overrasket over, at der var så mange lighedspunkter med os i erfaringer med EMI, med at anlægge en mere sprogpluralistisk sprogpolitik og i synet på internationalisering - på trods af store forskelle i national og institutionel kontekst. Vi er vant til, at der er meget store forskelle mellem Norden og Sydeuropa og mellem den Anglophone og den ikke-anglophone verden - i begrebsgørelse, forventninger og fokuspunkter. Jeg ventede samme store forskel, men opdagede, at vi på mange måder talte samme faglige sprog.

Tak for besøget og tak for nogle lærerrige og interessante dage til Yongyan Zheng, PhD, Professor of Applied Linguistics (Assistant to the Dean), Jing Ai, Deputy Director of the Multilingual Learning Center og Yang Song, PhD, Assistant Professor of Applied Linguistics alle fra College of Foreign Languages and Literature, Fudan University.

Ved seminardagene deltog i øvrigt:

Janus Mortensen, lektor, CIP, Københavns Universitet
Marta Kirilova, postdoc, NorS, Københavns Universitet