Blind spots of internationalization

Beskrivelse

Dette projekt undersøger hvordan den stigende internationalisering af verdenen påvirker universitetet på klasseniveau. Studenterdiversiteten er større end nogensinde før og der skal tages hensyn til sproglige og kulturelle forudsætninger, inklusiv uddannelsesbaggrund, hvilket betyder at konteksten for at lære et fag er forandret. Ph.d.-projektet bidrager til forståelsen af internationalisering på klasserumsniveau set fra de studerende synspunkt.

Denne forståelse er baseret på en analyse af hvordan studerende på tre forskellige kurser - undervist på engelsk - navigerer rundt i den virkelighed de møder på internationale kurser. Der analyseres på episoder, hvor de studerende møder forskelligheder i deres forventninger, som ikke er umiddelbart synlige – for eksempel i den mundtlige eksamen. Disse episoder giver indblik i hvad der bliver taget for givet af både undervisere og lokale studerende. Projektet er med til at understrege, at det internationale klasserum ikke er én størrelse, men kommer i mange forskellige udformninger. Udfordringer, der er særlige for internationale kurser kommer også til syne ved dette projekt.  

Hent hele ph.d.-projektet som PDF på engelsk her.

Projektdeltagere 

Ph.d.-projektet er udført af Camilla Falk Rønne Nissen.

Udgivelsesår

2019