Sådan kan du styrke elevernes skriftlighed i 'Kommunikation og it'

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Standard

Sådan kan du styrke elevernes skriftlighed i 'Kommunikation og it'. / Laursen, Katja Årosin.

Digital dannelse i Kommunikation og IT: Artikelsamling 2020. København : Center for Digital Dannelse, 2020. s. 97-117.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Harvard

Laursen, KÅ 2020, Sådan kan du styrke elevernes skriftlighed i 'Kommunikation og it'. i Digital dannelse i Kommunikation og IT: Artikelsamling 2020. Center for Digital Dannelse, København, s. 97-117. <https://emu.dk/htx/kommunikation-og-it/det-digitale/artikelsamling-om-digital-dannelse?b=t432-t474-t2713>

APA

Laursen, K. Å. (2020). Sådan kan du styrke elevernes skriftlighed i 'Kommunikation og it'. I Digital dannelse i Kommunikation og IT: Artikelsamling 2020 (s. 97-117). Center for Digital Dannelse. https://emu.dk/htx/kommunikation-og-it/det-digitale/artikelsamling-om-digital-dannelse?b=t432-t474-t2713

Vancouver

Laursen KÅ. Sådan kan du styrke elevernes skriftlighed i 'Kommunikation og it'. I Digital dannelse i Kommunikation og IT: Artikelsamling 2020. København: Center for Digital Dannelse. 2020. s. 97-117

Author

Laursen, Katja Årosin. / Sådan kan du styrke elevernes skriftlighed i 'Kommunikation og it'. Digital dannelse i Kommunikation og IT: Artikelsamling 2020. København : Center for Digital Dannelse, 2020. s. 97-117

Bibtex

@inbook{b86a3fa09374444a8e026c1de2da8e3c,
title = "S{\aa}dan kan du styrke elevernes skriftlighed i 'Kommunikation og it'",
abstract = "Denne artikel giver konkrete forslag til {\o}velser, der kan styrke elevernes skriftlige kompetencer, akademiske arbejdsprocesser og kritiske tilgang til akademisk opgaveskrivning p{\aa} gymnasieniveau. F{\o}rst pr{\ae}senterer artiklen, hvordan man generelt kan introducere l{\ae}ngere skriftlige opgaver i gymnasiet. Derefter f{\o}lger en beskrivelse af 12 forskellige formidlingsm{\ae}ssige emner, som ofte er en udfordring for eleverne. Under hvert emne er der forslag til konkrete, printbare{\o}velser relateret til opgaveskrivning, som man kan anvende direkte i sin undervisning. Emnerne illustreres ved hj{\ae}lp af 20 anonymiserede citater fra elevtekster i faget kommunikation og it fra forskellige tekniske gymnasier. Til sidst indeholder artiklen en kort afrunding med de vigtigste aspekter af det {\o}gede fokus p{\aa} at styrke elevernes skriftlighed.",
author = "Laursen, {Katja {\AA}rosin}",
year = "2020",
month = dec,
day = "15",
language = "Dansk",
pages = "97--117",
booktitle = "Digital dannelse i Kommunikation og IT",
publisher = "Center for Digital Dannelse",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Sådan kan du styrke elevernes skriftlighed i 'Kommunikation og it'

AU - Laursen, Katja Årosin

PY - 2020/12/15

Y1 - 2020/12/15

N2 - Denne artikel giver konkrete forslag til øvelser, der kan styrke elevernes skriftlige kompetencer, akademiske arbejdsprocesser og kritiske tilgang til akademisk opgaveskrivning på gymnasieniveau. Først præsenterer artiklen, hvordan man generelt kan introducere længere skriftlige opgaver i gymnasiet. Derefter følger en beskrivelse af 12 forskellige formidlingsmæssige emner, som ofte er en udfordring for eleverne. Under hvert emne er der forslag til konkrete, printbareøvelser relateret til opgaveskrivning, som man kan anvende direkte i sin undervisning. Emnerne illustreres ved hjælp af 20 anonymiserede citater fra elevtekster i faget kommunikation og it fra forskellige tekniske gymnasier. Til sidst indeholder artiklen en kort afrunding med de vigtigste aspekter af det øgede fokus på at styrke elevernes skriftlighed.

AB - Denne artikel giver konkrete forslag til øvelser, der kan styrke elevernes skriftlige kompetencer, akademiske arbejdsprocesser og kritiske tilgang til akademisk opgaveskrivning på gymnasieniveau. Først præsenterer artiklen, hvordan man generelt kan introducere længere skriftlige opgaver i gymnasiet. Derefter følger en beskrivelse af 12 forskellige formidlingsmæssige emner, som ofte er en udfordring for eleverne. Under hvert emne er der forslag til konkrete, printbareøvelser relateret til opgaveskrivning, som man kan anvende direkte i sin undervisning. Emnerne illustreres ved hjælp af 20 anonymiserede citater fra elevtekster i faget kommunikation og it fra forskellige tekniske gymnasier. Til sidst indeholder artiklen en kort afrunding med de vigtigste aspekter af det øgede fokus på at styrke elevernes skriftlighed.

UR - https://emu.dk/sites/default/files/2020-10/Dannelse%20i%20Kommunikation%20artikelsamling.pdf

M3 - Bidrag til bog/antologi

SP - 97

EP - 117

BT - Digital dannelse i Kommunikation og IT

PB - Center for Digital Dannelse

CY - København

ER -

ID: 258091821