CIP SYMPOSIUM 2015 - Akademiske færdigheder: skrivning inden for fagene
Torsdag den 29. oktober 2015 afholdt CIP det årlige CIP symposium under overskriften "Akademiske færdigheder: skrivning inden for fagene".
Formålet med CIPs årlige symposium er at drøfte centrale problemstillinger vedrørende undervisnings- og arbejdssprog.
I 2015 var fokus på, hvordan studerende kan tilegne sig de nødvendige skrivefærdigheder, som er tilknyttet de enkelte fagområder.
Symposiet havde i år ca. 100 tilmeldte deltagere fra nær og fjern, der dagen igennem aktivt deltog i debatten, som de tre oplæg og panelets præsentationer affødte.
Abstracts, PPT-præsentationer og videoer fra CIP symposiet 2015 er nu tilgængelige
Exploring Argumentation and Writing in the Disciplines: The Roles of Learning to Argue and Arguing to Learn in Acquiring L2 Academic LiteracyAlan Hirvela, Ohio State University |
She’s a good writer, so she should do fine at university, right?Diane Schmitt, Nottingham Trent University |
Improving students’ writing skills in the course Introduction to EpidemiologyKatja Årosin Laursen, Center for Internationalisering og Parallelsproglighed, KU |
Paneldebat: Hvordan styrker vi de studerendes akademiske skrivefærdigheder i praksis? |
”Deliberate Practice”: Can we draw inspiration for the teaching of writing from the training practices of violinists, ballet dancers and football playersDino Knudsen, Saxo-Instituttet, KU. |
Improving team projects through collaborative writing exercisesSandi Michele de Oliveira, Institut for Engelsk, Germansk og Romansk, KU. |
|
Se paneldebat samt afrunding ved Anne Holmen, del 4 (14:30-16:00) CIP takker oplægsholdere og deltagere for en spændende og udbytterig dag og ser frem til at invitere til CIP symposium 2016, hvor vi vil fortsætte vores fokus på akademiske færdigheder med dag dedikeret på læsning og læsefærdigheder i en akademisk kontekst. |
Download
Program og invitation (PDF)
Abstracts (PDF) - følger