Flere sprog til flere studerende - afslutning Den Sprogstrategiske Satsning

På vegne af Den Sprogstrategiske Satsning (DSS) vil vi gerne invitere til det afsluttende arrangement for den 5-årige satsning med en afslutningskonference, der viser veje frem for universitetet, når det handler om at give Flere sprog til flere studerende.

Programmet for dagen byder på en kort gennemgang af udvalgte resultater fra Den Sprogstrategiske Satsning som oplæg til en diskussion af, hvordan projektets resultater kan bruges i Københavns Universitets nye strategi og gavne kommende sproglige indsatser inden for uddannelsesområdet.

I sprogsatsningen har vi arbejdet med krydsfeltet mellem sprog, læring og faglighed igennem hele projektperioden. Dette har resulteret i en række tiltag, som fagmiljøerne på KU kan videreføre til gavn for studerende og dimittender. I samme moment som sprogsatsningen afsluttes, må man spørge, hvordan fremtiden for styrkelse af sprog i en faglig kontekst ser ud. Hvad forventes der af KU i fremtiden? Hvad er det næste skridt?

Arrangementet er åbent for alle. Tilmelding er nødvendig, da kaffe og reception er inkluderet.
Der er oplæg frem til kl. 11.00. Herefter er der reception for udgivelsen The Language Strategy – More Languages for More Students 2013-2018, som indeholder et overblik over de afviklede initiativer og detaljer om udvalgte kursuselementer.

Tilmeld dig via arrangementets tilmeldingsformular.  Tilmelding lukker kl. 12.00, d. 26. november 2018.

Hvis du har spørgsmål vedr. arrangementet, kontakt da CIP på cip@hum.ku.dk.

Prodekan Jens Erik Mogensen og professor Anne Holmen