EMI Practices in Europe

decorative

4.-5. april 2019, University of Copenhagen, Copenhagen, Denmark

Projektgruppen for ”The Transnational Alignment of English Competences for University Lecturers” (TAEC) afholdt d. 4-5. april 2019 konferencen “EMI Practices in Europe” på Københavns Universitet.

Konferencens mål var at skabe et rum for diskussioner blandt akademikere, undervisere på seminarieuddannelser, EMI undervisere, udviklere af undervisningsplaner og beslutningstagere, der er interesseret i området ’English-medium instruction' (engelsk medieret undervisning).

I de seneste år har universiteter tværs over Europa set en bemærkelsesværdig vækst af EMI. Blandt de rapporterede fordele ved EMI er forbedrede færdigheder blandt studerende og undervisere, bedre parathed til det globale marked, bedre udsigter til arbejde, bredere fagligt samarbejde, større synlighed og højere placering på universitetsranglister. Dog bliver der i stigende grad stillet spørgsmål om implikationerne af EMI ift. undervisnings- og læringskvaliteten, og bekymringerne fremstår med hensyn til dens implementering.

På grund af diversiteten i akademiske kontekster og kompleksiteten af EMI i praksis sigtede konferencen i at udvikle en tydeligere/mere klar forståelse af dette globale fænomen, at frembringe ny indsigt fra forskning eller daglig anvendelse og oplevelse af at undervise indhold via engelsk og at promovere kvalitetssikring i EMI.

Konferencens officielle sprog var engelsk.