10. august 2018

EMI - ny udgivelse

English Medium Instruction in Multilingual and Multicultural Universities - Academics’ Voices from the Northern European Context er netop udkommet på Routledge.

Bag monografien står Birgit Henriksen (professor MSO ved Engerom og tidligere leder af CIP), Anne Holmen (professor og centerleder, CIP) og Joyce Kling (postdoc, CIP).

English medium instruction er et felt, der er særdeles stor opmærksomhed på inden for højere uddannelse i disse år. Et stigende antal kurser og fag undervises på engelsk frem for på lokale sprog. Dette har naturligvis en betydning både for undervisere og studerende. Feltet er belyst fra mange vikler på CIP og KU i et årti. Dette har resulteret i en stor mængde viden, som nu endeligt er tilgængelig i et samlet værk.
Bogen samler således på fineste vis mange af de vigtigste resultater og stor mængde viden fra CIPs kerneforskningsområder og behandler de centrale lingvistiske, pædagogiske, sociolingvistiske og sociokulturelle problemstillinger, der knytter sig til English medium instruction - både i en lokal dansk/nordisk kontekst og med et internationalt perspektiv.

Vi har en håndfuld kopier af bogen stående på CIP, som kan lånes på stedet. Bogen er tilgængelig på tryk og som e-bog fra Routledge som en del af serien Research in English for Specific Purposes.