28. september 2010

Center for Internationalisering og Parallelsproglighed inviterer til

CIP-SYMPOSIUM 2010
Dansk i parallelsproglig praksis
Brugen af dansk på det internationaliserede universitet

Torsdag d. 11. november 2010, 12:00-17:00

Sted:

IT-Universitetet, Auditorium 2, stuen
Rued Langgaards Vej 7, 2300 København S

Symposiets formål er at sætte fokus på centrale problemstillinger vedrørende valg af undervisnings- og arbejdssprog på universiteterne og andre højere læreanstalter.

I år har vi inviteret forskere og en række internationale medarbejdere på Københavns Universitet til at komme og diskutere sproglige krav, behov og erfaringer på det internationaliserede universitet.

Fra Oxford Universitet kommer årets internationale gæst, professor i sprog og kommunikation, Deborah Cameron. Hun vil bidrage til symposiet med oplægget 'Nostalgia, guilt and panic: some remarks on verbal hygiene in the age of globalization'.

Prorektor, Thomas Bjørnholm, og Jørn Lund, medlem af bestyrelsen for Københavns Universitet og direktør for Det Danske Sprog- og Litteraturselskab, samt Per Holten-Andersen, dekan for Det Biovidenskabelige Fakultet, Københavns Universitet, gæster blandt andre symposiet for at diskutere fremtidens sprogpolitik på Københavns Universitet.

Symposiet er åbent for alle, og deltagelse er gratis.
Videresend gerne denne invitation til dit netværk og dine kolleger.

Tilmelding skal ske til cip@hum.ku.dk senest d. 8. november.

På vegne af

Jens Erik Mogensen (formand for CIPs bestyrelse)

Birgit Henriksen (centerleder)