Læring i tværfaglige forskningsmiljøer

Publikation: Working paperForskning

Standard

Læring i tværfaglige forskningsmiljøer. / Høyen, Marianne.

København : Museum Tusculanum, 2007. s. 1.

Publikation: Working paperForskning

Harvard

Høyen, M 2007 'Læring i tværfaglige forskningsmiljøer' Museum Tusculanum, København, s. 1.

APA

Høyen, M. (2007). Læring i tværfaglige forskningsmiljøer. (s. 1). Museum Tusculanum.

Vancouver

Høyen M. Læring i tværfaglige forskningsmiljøer. København: Museum Tusculanum. 2007, s. 1.

Author

Høyen, Marianne. / Læring i tværfaglige forskningsmiljøer. København : Museum Tusculanum, 2007. s. 1

Bibtex

@techreport{e7234b90e76711dcbee902004c4f4f50,
title = "L{\ae}ring i tv{\ae}rfaglige forskningsmilj{\o}er",
abstract = "Rapport er afslutningen p{\aa} et projekt med forskningssp{\o}rgsm{\aa}let: Hvordan t{\ae}nkes og praktiseres tv{\ae}rfaglig forskning og hvilke former for l{\ae}ring iv{\ae}rks{\ae}ttes, i m{\o}det mellem p{\aa} den ene side universitetets forventninger og p{\aa} den anden side forskernes konkrete projekter belyst gennem cases hentet fra universitetets indsatsomr{\aa}der? Forskningsdesignet er bygget op over interview med yngre ph.d.-studerende og med mere etablerede forskere samt l{\ae}sning af forskellige relevante KU-dokumenter. Begrebet 'l{\ae}ring' handler om det erkendelsesarbejde, den enkelte l{\ae}rende i relation til forhold i en kontekst g{\o}r, hvorved der opn{\aa}s ny indsigt. L{\ae}ring forst{\aa}s i dag ofte konstruktivistisk, og begrebet rummer b{\aa}de en psykologisk og en sociologisk dimension. P{\aa} den m{\aa}de ses tv{\ae}rfaglig l{\ae}ring som en l{\ae}ring, der foreg{\aa}r i en tv{\ae}rfaglig kontekst.",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, Tv{\ae}rfaglig, L{\ae}ring, Universitetsforskere, Tv{\ae}rvidenskabelig",
author = "Marianne H{\o}yen",
year = "2007",
language = "Dansk",
pages = "1",
publisher = "Museum Tusculanum",
type = "WorkingPaper",
institution = "Museum Tusculanum",

}

RIS

TY - UNPB

T1 - Læring i tværfaglige forskningsmiljøer

AU - Høyen, Marianne

PY - 2007

Y1 - 2007

N2 - Rapport er afslutningen på et projekt med forskningsspørgsmålet: Hvordan tænkes og praktiseres tværfaglig forskning og hvilke former for læring iværksættes, i mødet mellem på den ene side universitetets forventninger og på den anden side forskernes konkrete projekter belyst gennem cases hentet fra universitetets indsatsområder? Forskningsdesignet er bygget op over interview med yngre ph.d.-studerende og med mere etablerede forskere samt læsning af forskellige relevante KU-dokumenter. Begrebet 'læring' handler om det erkendelsesarbejde, den enkelte lærende i relation til forhold i en kontekst gør, hvorved der opnås ny indsigt. Læring forstås i dag ofte konstruktivistisk, og begrebet rummer både en psykologisk og en sociologisk dimension. På den måde ses tværfaglig læring som en læring, der foregår i en tværfaglig kontekst.

AB - Rapport er afslutningen på et projekt med forskningsspørgsmålet: Hvordan tænkes og praktiseres tværfaglig forskning og hvilke former for læring iværksættes, i mødet mellem på den ene side universitetets forventninger og på den anden side forskernes konkrete projekter belyst gennem cases hentet fra universitetets indsatsområder? Forskningsdesignet er bygget op over interview med yngre ph.d.-studerende og med mere etablerede forskere samt læsning af forskellige relevante KU-dokumenter. Begrebet 'læring' handler om det erkendelsesarbejde, den enkelte lærende i relation til forhold i en kontekst gør, hvorved der opnås ny indsigt. Læring forstås i dag ofte konstruktivistisk, og begrebet rummer både en psykologisk og en sociologisk dimension. På den måde ses tværfaglig læring som en læring, der foregår i en tværfaglig kontekst.

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - Tværfaglig

KW - Læring

KW - Universitetsforskere

KW - Tværvidenskabelig

M3 - Working paper

SP - 1

BT - Læring i tværfaglige forskningsmiljøer

PB - Museum Tusculanum

CY - København

ER -

ID: 2953957