Sådan kan du styrke elevernes skriftlighed i 'Kommunikation og it'
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Denne artikel giver konkrete forslag til øvelser, der kan styrke elevernes skriftlige kompetencer, akademiske arbejdsprocesser og kritiske tilgang til akademisk opgaveskrivning på gymnasieniveau. Først præsenterer artiklen, hvordan man generelt kan introducere længere skriftlige opgaver i gymnasiet. Derefter følger en beskrivelse af 12 forskellige formidlingsmæssige emner, som ofte er en udfordring for eleverne. Under hvert emne er der forslag til konkrete, printbare
øvelser relateret til opgaveskrivning, som man kan anvende direkte i sin undervisning. Emnerne illustreres ved hjælp af 20 anonymiserede citater fra elevtekster i faget kommunikation og it fra forskellige tekniske gymnasier. Til sidst indeholder artiklen en kort afrunding med de vigtigste aspekter af det øgede fokus på at styrke elevernes skriftlighed.
øvelser relateret til opgaveskrivning, som man kan anvende direkte i sin undervisning. Emnerne illustreres ved hjælp af 20 anonymiserede citater fra elevtekster i faget kommunikation og it fra forskellige tekniske gymnasier. Til sidst indeholder artiklen en kort afrunding med de vigtigste aspekter af det øgede fokus på at styrke elevernes skriftlighed.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Digital dannelse i Kommunikation og IT : Artikelsamling 2020 |
Antal sider | 21 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Center for Digital Dannelse |
Publikationsdato | 15 dec. 2020 |
Sider | 97-117 |
Status | Udgivet - 15 dec. 2020 |
Links
- https://emu.dk/htx/kommunikation-og-it/det-digitale/artikelsamling-om-digital-dannelse?b=t432-t474-t2713
Forlagets udgivne version
ID: 258091821