Identitetspolitik i skolen: Kan 'Religion' og 'Kultur' forstås som pædagogiske magtteknologier?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Standard

Identitetspolitik i skolen : Kan 'Religion' og 'Kultur' forstås som pædagogiske magtteknologier? / Buchardt, Mette.

I: Dansk pædagogisk tidsskrift, Bind 53, Nr. 4, 2005, s. 10-17.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Harvard

Buchardt, M 2005, 'Identitetspolitik i skolen: Kan 'Religion' og 'Kultur' forstås som pædagogiske magtteknologier?', Dansk pædagogisk tidsskrift, bind 53, nr. 4, s. 10-17.

APA

Buchardt, M. (2005). Identitetspolitik i skolen: Kan 'Religion' og 'Kultur' forstås som pædagogiske magtteknologier? Dansk pædagogisk tidsskrift, 53(4), 10-17.

Vancouver

Buchardt M. Identitetspolitik i skolen: Kan 'Religion' og 'Kultur' forstås som pædagogiske magtteknologier? Dansk pædagogisk tidsskrift. 2005;53(4):10-17.

Author

Buchardt, Mette. / Identitetspolitik i skolen : Kan 'Religion' og 'Kultur' forstås som pædagogiske magtteknologier?. I: Dansk pædagogisk tidsskrift. 2005 ; Bind 53, Nr. 4. s. 10-17.

Bibtex

@article{4075eff074c211dbbee902004c4f4f50,
title = "Identitetspolitik i skolen: Kan 'Religion' og 'Kultur' forst{\aa}s som p{\ae}dagogiske magtteknologier?",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, Curriculum studier, Religionsundervisning, Identitetspolitik, 'Muslim' som social kategori, 'Muslimsk-hed'/'Kristen-hed', Viden, Rekontekstualisering, Curriculum studies, Religious Education, Identity Politics, 'Muslim' as social category, 'Muslimness'/Christian-ness', Knowledge, Recontextualizing",
author = "Mette Buchardt",
year = "2005",
language = "Dansk",
volume = "53",
pages = "10--17",
journal = "Dansk P{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "0904-2393",
publisher = "Foreningen bag Udgivelsen af Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
number = "4",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Identitetspolitik i skolen

T2 - Kan 'Religion' og 'Kultur' forstås som pædagogiske magtteknologier?

AU - Buchardt, Mette

PY - 2005

Y1 - 2005

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - Curriculum studier

KW - Religionsundervisning

KW - Identitetspolitik

KW - 'Muslim' som social kategori

KW - 'Muslimsk-hed'/'Kristen-hed'

KW - Viden

KW - Rekontekstualisering

KW - Curriculum studies

KW - Religious Education

KW - Identity Politics

KW - 'Muslim' as social category

KW - 'Muslimness'/Christian-ness'

KW - Knowledge

KW - Recontextualizing

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 53

SP - 10

EP - 17

JO - Dansk Pædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Pædagogisk Tidsskrift

SN - 0904-2393

IS - 4

ER -

ID: 71204