7. november 2023

CIP Symposium 2023 - find oplæggene

CIP har afholdt det årlige Symposium d. 2. november 2023, denne gang med specialtema, som tog udgangspunkt i professor Anne Holmens samlede bidrag til forskningen i parallelsproglighed, sprogundervisning og -læring, sociolingvistik m.m.

Der var indlæg fra nuværende og tidligere kollegaer, der fortalte om forskning påvirket af Annes 40 år lange virke. Se programmet her.

Vi takker for en festlig og faglig dag.

Bemærk, at Anne Holmen afholder afskedsforelæsning fredag d. 12. januar 2024 med efterfølgende reception. Tilmedlingen er åben.

Mange af oplæggene er tilgængelige her:

Tema 1: Sprog- og uddannelsespolitik
2. Bogserien ’(Dansk) sprogs status’ i retro-perspektiv. Hvor klar var den sprogpolitiske krystalkugle?
5. Sprogbevidsthed og sprogpolitik i Grønland
Arnaq Grove, Lektor emerita, Ilisimatusarfik, Grønlands Universitet
Tema 2: Sprogundervisning og læring
Birgit Henriksen, Professor emerita, Københavns Universitet, og Joyce Kling, Lektor, Lunds Universitet