CIP's arbejde og KU's strategi 2023

Overskriften på KU strategi 2023: Talent og samarbejde.

KU strategi 2023 er inddelt i 4 hovedemner, som i forskellig grad supporteres af CIP’s aktiviteter. CIP bidrager primært i kraft af sit fokus på etablering af en parallelsproglig kultur på universitetet og sin udvikling af sprogkompetencer hos danske og internationale ansatte og studerende.

Parallelsproglighed er vejen frem

En parallelsproglig kultur og gode sprogkompetencer hos undervisere og studerende vil tiltrække udenlandske forskere og undervisere samt forbedre forholdene for nuværende og fremtidige udenlandske medarbejdere og studerende. Ved at skabe et internationalt miljø på KU forbedres kontakten til og dialogen med andre videnskabelige institutioner så udveksling af viden kan øges. Bedre sprogkompetencer vil desuden ruste KU’s studerende til at indgå i et internationalt arbejdsmiljø på en fremtidig arbejdsplads.

Herunder listes de punkter fra KU strategi 2023 som CIP’s arbejde kan hjælpe med at realisere: