Integration af støtte til skriftligt akademisk engelsk på Miljø- og Naturressourceøkonomi
Målgruppe
Projektet rettede sig imod kandidatstuderende på den engelsksprogede kandidatuddannelse Miljø- og Naturressourceøkonomi.
Formål
Projektets formål var at understøtte de studerendes skriftlige akademiske engelsk i forbindelse med et obligatorisk fagelement på uddannelsen Applied Environmental and Natural Resource Economics.
Forløbet munder ud i udarbejdelsen af et projekt med en rapport på 20 sider, og det indeholder dels et introduktionsforløb med både faglig og studieteknisk introduktion og dels individuel vejledning.
Sprogaktiviteter
- Projektet blev indledt med en tre-timers workshop om akademisk skrivning på engelsk.
- De studerende fik elektronisk feedback på dele af deres projektrapporter midt i fagkurset.
- Der blev afholdt en feedback-workshop, der samlede op på den elektroniske feedback.
Evaluering
- Projektets sprogaktiviteter blev gennemført som planlagt og vurderes at leve op til målsætningen.
- De studerende, som deltog i workshops, evaluerer alle elementer positivt. Alle angiver, at forelæsningen og workshoppen støttede dem i deres skriveproces.
Deltagere
- Fransk Jensen, kursusansvarlig og fagunderviser, Institut for Fødevare- og Ressourceøkonomi (IFRO), fje@ifro.ku.dk
- Sanne Larsen, projekttovholder, CIP, sannela@hum.ku.dk
- Søren Bøye Olsen, fagunderviser, studieleder for Miljø- og Naturressourceøkonomi, sobo@ifro.ku.dk
- Ole Bonnichsen, fagunderviser, IFRO, ole@ifro.ku.dk
- Max Nielsen, fagunderviser, IFRO, max@ifro.ku.dk
- Anders Dahl, fagunderviser, IFRO, and@ifro.ku.dk
- Nina Rasmussen, akademisk sprogkonsulent, CIP, ninaras@hum.ku.dk
Antal studerende
- 1. gennemløb (2016): 15 studerende
- 2. gennemløb (2017): 28 studerende
Udsagn fra studerende
"I have had some uncertainties regarding the writing process and grammar, and the lecture cleared up a lot of these issues."
"She pointed out clearly where problems were and also suggested solutions. That helped me a lot."