Læsefærdighed i tysk for studerende på Teologi i tilknytning til kurset Kirkehistorie 1 på andet semester
Målgruppe
Projektet rettede sig mod studerende på andet semester på bacheloruddannelsen i Teologi.
Formål
Projektet havde til formål:
- at udarbejde en kursusmodel, som kunne styrke teologistuderendes forudsætninger for at læse tyske tekster på egen hånd.
Sprogaktiviteter
- Projektet bestod af en undervisningsrække af 5 mødegange og hver 2 lektioner, som var fordelt på 5 uger.
- Til projektet blev udarbejdet onlinemateriale i form af en række optagede forelæsninger, som kan understøtte de studerende i deres læring.
Evaluering
- Projektets sprogaktiviteter blev gennemført som planlagt og vurderes til at leve op til målsætningen.
- Projektet videreudviklede en allerede eksisterende bevidsthed blandt både studerende og undervisere om, at sprogfærdigheder er af central betydning for studiet af teologi.
- Konkret havde undervisningstiltaget succes med at fastholde en stor mængde studerende igennem forløbet. Dette kunne tyde på, at der er udviklet en form, som også kunne virke ved senere afvikling.
Deltagere
- Professor MSO Anne Vind, TEOL, av@teol.ku.dk
- Professor Steffen Kjeldgaard-Pedersen, fagunderviser, TEOL, skp@teol.ku.dk
- Ekstern lektor Henrik Rye Møller, tyskunderviser, ENGEROM, hrye@hum.ku.dk
- Patrick Wonsyld, projektkoordinator på CIP, wonsyld@hum.ku.dk
Antal studerende
Ca. 25 studerende