Integration af støtte til skriftligt akademisk engelsk på Miljø- og Naturressourceøkonomi

Målgruppe

Projektet rettede sig imod kandidatstuderende på den engelsksprogede kandidatuddannelse Miljø- og Naturressourceøkonomi.

Formål

Projektets formål var at understøtte de studerendes skriftlige akademiske engelsk i forbindelse med et obligatorisk fagelement på uddannelsen Applied Environmental and Natural Resource Economics.

Forløbet munder ud i udarbejdelsen af et projekt med en rapport på 20 sider, og det indeholder dels et introduktionsforløb med både faglig og studieteknisk introduktion og dels individuel vejledning.

Sprogaktiviteter

  • Projektet blev indledt med en tre-timers workshop om akademisk skrivning på engelsk.
  • De studerende fik elektronisk feedback på dele af deres projektrapporter midt i fagkurset.
  • Der blev afholdt en feedback-workshop, der samlede op på den elektroniske feedback.

Evaluering

  • Projektets sprogaktiviteter blev gennemført som planlagt og vurderes at leve op til målsætningen.
  • De studerende, som deltog i workshops, evaluerer alle elementer positivt. Alle angiver, at forelæsningen og workshoppen støttede dem i deres skriveproces.