Et online introduktionsforløb i akademisk engelsk for naturvidenskabelige kandidatstuderende

Målgruppe

Nystartede KA-studerende på engelskrogede uddannelser på Institut for Idræt og Ernæring (NEXS).

Formål

For at understøtte de engelsksproget undervisning, har NEXS siden 2010 tilbudt alle kandidatstuderende på dets engelsksprogede uddannelser deltagelse i et introduktionsforløb i akademisk engelsk. Pilotprojektet havde til formål at videreudvikle og omlægge introforløbet ved at omdanne de tidligere anvendte sprogtests til elektronisk selvtestning eller -evaluering. En indledende forelæsning og opfølgende workshop skulle ligeledes om muligt omdannes til videomateriale og online øvelser.

Sprogaktiviteter

• I løbet af projektet blev der udviklet en online værktøjskasse TOEMI (Toolbox for English-Medium Instruction), der blev gjort tilgængelig for nyindskrevne kandidatstuderende i forbindelse med instituttets kandidatopstartsforløb.
  • TOEMI tog form af en kursusside på Absalon med sprogstøtte i akademisk engelsk rettet mod alle fire færdigheder (læse, skrive, tale, lytte).

Evaluering

• De studerende brugte TOEMI i forskellig grad, men der var generelt stor tilfredshed med indholdet, især videoerne om skrivning og læsning.
  • NEXS videreudvikler og udvider fortsat værktøjskassen i samarbejde med CIP og den er tilgængelig for andre undervisere på Absalon.