Læsefærdighed i tysk for studerende på Teologi i tilknytning til kurset Kirkehistorie 1 på andet semester

Målgruppe

Projektet rettede sig mod studerende på andet semester på bacheloruddannelsen i Teologi.

Formål

Projektet havde til formål:

  • at udarbejde en kursusmodel, som kunne styrke teologistuderendes forudsætninger for at læse tyske tekster på egen hånd.

Sprogaktiviteter

  • Projektet bestod af en undervisningsrække af 5 mødegange og hver 2 lektioner, som var fordelt på 5 uger.
  • Til projektet blev udarbejdet onlinemateriale i form af en række optagede forelæsninger, som kan understøtte de studerende i deres læring.

Evaluering

  • Projektets sprogaktiviteter blev gennemført som planlagt og vurderes til at leve op til målsætningen.
  • Projektet videreudviklede en allerede eksisterende bevidsthed blandt både studerende og undervisere om, at sprogfærdigheder er af central betydning for studiet af teologi.
  • Konkret havde undervisningstiltaget succes med at fastholde en stor mængde studerende igennem forløbet. Dette kunne tyde på, at der er udviklet en form, som også kunne virke ved senere afvikling.